Generelt

Kjøpsvilkårene (salgsbetingelsene) gjelder for alt salg av produkter og tjenester fra Hardhaussport.no til forbrukere i Norge. Kjøpsvilkårene, sammen med kundens bestilling (bekreftet gjennom en ordrebekreftelse) utgjør det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

Er du under 18 år kan du bare handle på postoppkrav eller betale ved levering. Det er også mulig å få en myndig (for eksempel en foresatt), til å foreta handelen for deg. Vi inngår ikke avtaler med mindreårige (under 15 år) uten foresattes godkjenning.

Hardhaussport.no leverer kun til Norge.

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven og e-handelsloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Salgsbetingelsene og annen informasjon på Hardhaussport.no er bare tilgjengelig på norsk.

Bestilling og avtale

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere informasjon under dette punktet.

Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og sende en automatisk bekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den. Det er viktig at du undersøker om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme, for eksempel ved åpenbare prisingsfeil - se avsnittet nedenfor om Priser.

Prismatch

Prismatch gjelder sammenlignet pris med andre norske nettbutikker og kun på aktuelle kampanjer. Vi tilbyr ikke prismatch på utgåtte kampanjer eller pris motatt i fysisk butikk (kan ikke kontrolleres av oss). Det gis prismatch på varer som er på lager, ikke på bestillingsvarer. Frakt kommer i tillegg og er ikke medregnet i prismatchen. 

Betaling

VISA/Mastercard – Sikker netthandel med kort
Velger du denne betalingsmetoden blir du sendt videre til en sikker side på Nets for kortbetaling. På den siden velger du korttype, oppgir kortnummer, gyldighetsdato, kortets sikkerhetskode samt kortinnehavers navn. Det kontrolleres så at kortopplysningene stemmer og at det er dekning på din konto. Når varene er klare for sending fra butikken, trekkes pengene fra din konto, og den reserverte summen overføres via Nets til Bratt.no. Nets, som håndterer kortopplysningene, oppfyller kravene for sikker netthandel fra visa, mastercard og bankID.

Klarna Faktura – Motta varen og betal etterpå
I butikken i Sykkylven kan du alltid kjenne og klemme på en vare før du betaler. Det synes vi er fint. På den måten er du sikker på at du betaler for det du faktisk vil ha. Klarna faktura fungerer akkurat slik – varen først, og så betale. I tillegg har Klarna forenklet handelen på nettet ytterligere ved at du kun trenger personnummeret ditt når du skal betale.
Velg Klarna faktura, oppgi personnummer og Klarna gjennomfører en mikroopplysning for å sikre personopplysningene og godkjenne kjøpet ditt. Dette tar ca ett sekund.
Når kjøpet er godkjent sendes varene sammen med en faktura med minst 14 dager betalingsfrist.

Postoppkrav - Du henter pakken med hentemelding (via sms eller med melding i posten) og betaler når du henter pakken.

Hente i butikk :
Bor du eller skal forbi Sykkylven har du muligheten til å hente varene i butikken i Bakkedamsvegen 20. Vår butikk er åpen onsdag – fredag fra 10-17 og lørdager fra 10-15. For å hente i Sykkylven må du skrive dette i kommentarfeltet på bestillingen, eller så blir varene pakket og sendt med posten.
Etter du har fått bekreftelse om at du kan hente varen har du 7 dager på deg før varen legges tilgjengelig i butikken igjen.

Frakt: 
Kunden betaler frakt ved kjøp av varer i nettbutikken.

Forbehold:

Vi tar forbehold om feil priser, prisendringer og at enkelte varer kan være utsolgt selvom du mottar vår automatiske ordrebekreftelse.

Vi gjør også oppmerksom på at fargenyanser og detaljer på produktbilder kan avvike noe fra originalvaren. Fargeforskjeller kan også skyldes varierende innstillinger hos brukernes monitorer.

Med detaljavvik mener vi mindre oppgraderinger som ikke har vesentlig betydning for varens utseende eller funksjon. Vi prøver å gjengi i teksten produktets normale farger og ev. avvik der det er relevant.

Leveringstid:

Enkelte varer i vårt sortiment er bestillingsvare. Det kan enten være varer som vi bestiller eller varer vi har et svært begrenset antall av. Disse varene vil være merket med "Bestillingsvare" i orange under prisen. Du kan bestille varen og du vil få beskjed fra oss så snart vi vet når varen kan leveres.

Alle bestilte varer vil bli levert umiddelbart eller så snart som mulig. Ved eventuelle forsinkelser i levering vil Hardhaussport søke uten ugrunnet opphold å informere kunden om denne forsinkelsen.

Pakkesporing:

Ditt sendingsnummer vil bli tilsendt etter at ordren er pakket og sendt fra oss. Vi sender deg en e-post samtidig med at vår leverandør mottar ditt sendingsnummer. Pakken må registreres/skannes inn hos leverandøren før pakkesporing er mulig. Det vil derfor ta ca. 1-2 dager før du vil kunne spore pakken i leverandørens system.

I e-posten vil du få sendingsnummeret med direkte link til sporingstjenesten. Ved å klikke på linken kjøres det automatisk et søk på sendingsnummeret og du vil få informasjon umiddelbart.

For å motta ditt sendingsnummer er det viktig at e-postadressen er korrekt skrevet og er gyldig. Hvis du av en eller annen grunn ikke kan motta sendingsnummer på e-postadressen knyttet til din bestilling, kan vi opplyse deg om ditt sendingsnummer pr. telefon/telefaks/alternativ e-postadresse. Da skriver du dette i feltet for merknader på bestillingskjemaet når du sender ordren.

Mener du at du ikke har mottatt, eller på annen måte mistet tilsendt sendingsnummer, kan du ta kontakt med oss på kontakt@hardhaussport.no

Retur av produkter:

I henhold til angrerettloven av 21.des. Nr.105 2000.

Angreretten foreløper over 14 dager, og gjelder alle varer.

PS! Varer som er kjøpt på salg er det ikke mulig å bytte.

Kunden må selv si ifra om angreretten benyttes, og sørge for at varen returneres i samme stand. Kunden må selv betale for fraktkostnaden forbundet med returnering.

For å benytte angreretten må du fylle ut angrerett skjema og legge sammen med varen.

Reklamasjon:

I henhold til Norsk lovgivning må all reklamasjon meldes innen 14 dager fra mottagelse av varen.

Angrerett og uavhentede pakker:

Dersom du skulle angre på ditt kjøp hos oss, er det Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted som gjelder. I henhold til Angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Disse finner du i avsnittene nedenfor. Vi ønsker at nødvendige tiltak i forbindelse med dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven.

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e) Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a) Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd)

Å fyle ut returskjemaet er obligatorisk ifølge forskrift om angreskjema av 27. februar 2001 fastsatt av Barne- og familiedepartementet med hjemmel i lov 21.12.2000 nr. 105 om opplysningsplikt og angrerett mv. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven) § 10. Skal brukes ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted av varer.

Angrerett

Du kan angre kjøpet av varen etter angrerettlovens bestemmelser. Angrerett innebærer at du uten grunn kan returnere varen til Hardhaussport selv om det ikke er noen mangel ved den.

Du må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Mottar du angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen du mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har du ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom du ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år. Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan du vil returnere varen til Hardhaussport.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til Hardhaussport innen rimelig tid. Hardhaussport er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til deg innen 14 dager fra den dag Hardhaussport mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til Hardhaussport’s rådighet. Hardhaussport kan ikke fastsette gebyrer for din bruk av angreretten, men Hardhaussport kan kreve at du skal betale kostnadene for returforsendelsen.

Du kan undersøke produktet før du angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til Harhaussport i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da du mottok den. Du bør sende varen tilbake til Hardhaussport i originalemballasjen hvis dette er mulig. Dersom vi har montert ski med bindinger på oppdrag fra kunden, ansees disse ikke lenger som i original stand. Bindingsmonteringen er individuelt tilpasset, og er en permanent endring av skienes tilstand utført på kundens vegne.

Du kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt. Det sistnevnte unntaket gjelder kun dersom selger klart og tydelig har opplyst om vilkårene for bortfall av angreretten på forseglingen.

SERVICE/REPARASJON

Har du vært uheldig å fått en skade på ditt produkt?

For raskest mulig behandling ønsker vi at du sender oss bilde av den defekte varen og hvordan skaden oppsto til kontakt@hardhaussport.no.

I samarbeid med leverandør kan vi om mulig finne ut om dette er en reklamasjonsfeil eller om det er en skade du selv må dekke før du sender den inn til oss.

Personopplysninger

Hardhaussport.no fokuserer på å håndtere personopplysninger på en betryggende måte.:

Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg med valgt transportør, samt kontakte deg om i forbindelse med bestillingen. Vi er også pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at historikken ikke kan slettes umiddelbart. Av sikkerhetshensyn oppbevares også ip-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen.

Kortnummer oppbevares ikke av Hardhaussport.no utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering.

Forbehold

• Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer
• Bilder brukt på sidene våre er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende

Frakt: Kunden betaler frakt ved kjøp av varer i nettbutikken.

Betaling

Betaling